Imtihan wa Ramadhan

8/04/2010 08:56:00 AM Edit This 0 Comments »



DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG

Alhamdulillah wa syukurillah,
Bersyukur dengan segala rahmat kurniaan Allah,Apa khabar iman kita, moga Allah tetapkan kita dalam beriman kepadaNya dlm suka atau duka.

Imtihan bakal dihadapi dan ramadhan bakal menjelma. Ku harapkan Ya Allah, semoga Ramadhan kali ini menjadi ramadhan yang terbaik.Semoga amalan dunia dan akhirat seimbang. Terdetik di hati, merasakan ingin ramadhan kali ini diberi tumpuan sepenuhnya beribadah.

Tapi sebagai seorang muslim, kita kena seimbang dunia dan akhirat. Kita letak Allah di depan, dan jangan sampai hal dunia di abaikan. Ampunkan ku Ya Allah, Aku mengabaikan tangungjwb, walau baru terdetik di hati,ku mohon semoga kau permudahkan segala urusan dan kau bimbing daku ke arah redhamu.
Aku ingin menjadi seorang yang meletakkan sepenuhnya pergantungan pada Allah. Bantulah hambamu ini Ya Allah, aku merungut mengenai imtihan yang bakal tiba, itu tanda kurangnya pergantungan pada Allah...hati tak ikhlas terima ujian dariNya.

Walaubagaimanapun, ramadhan sangat kurindui...sampaikan aku pada Ramdhanmu Ya Allah..agar dapatku lalui dengan sempurna, agar dapat ku bersyukur padamu dengan limpahan kurniaanmu Ya allah,meskipun syukurku amat sedikit, tapi rahmatmu teramat luas Ya Allah, Malu aku pada generasi Al-Quran.

Itulah sedikit perkongsian minggu ini, sama2 kita muhasabah diri. Meminjam kata2 seorang sahabat Fillah,"Jangan terlalu leka dengan dunia.Kadang2 perlu untuk kita tegas dengan diri, demi menjaga sekeping hati yang merajai seluruh jiwa. Agar dapat kita bangkit walau di saat semua insan lain leka dengan keasyikan dunia.. ".

Ameen Ya Rabb, semoga bermanfaat..
P/s:ingatan terutama buat diri sendiri yg mudah leka dan alpa. Ampunkan ku Ya Allah....

0 comments:

Solat itu senang!!

Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!


motivation quote

cnet review

Generating the true "Ukhuwwah"

love palestine banner

FREE PALESTINE