Seindah Bunga di Taman

8/01/2010 08:37:00 PM Edit This 0 Comments »

..Dengan Nama Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang..

Bersyukur dgn limpah kurniaNya dapat juga menulis post utk kali ini..skali lg d tanya, apa khabar imanmu shbt pmbaca yg budiman..sekalian? semoga iman kita dlm pola meningkat walaupun turun sedikit kadang-kala, ianya normal bg seorang yang bergelar "MANUSIA".

InsyaAllah hari ni kita bincana sdikit topik berkenaan wanita..seindah bunga dtaman..
Wanita sedari asalnya adalah diciptakn indah oleh Allah.Sepatutnya dijaga keindahan itu dgn duri keimanan yang kukuh dan tegas, agar tdk mudah dan bukan calang-calang sang kumbang yg dapat memilikinya.
Semoga dengan ketegasan si bunga,dapat menyedar sang kumbang bahawa si bunga teramat bernilai kerana ketegasannya mempertahankn kemahkotaannya tanpa dicalari walau secalit noda,kerana kelopak malu yg dijaga agar menjadi seindah wanita solehah yg lelaki tidak memandangkn kpdnya dan begitu juga sebaliknya. Kerana kehalusan warna budi juga menawan hati sang kumbang terpilih yg diciptakn untuk melengkapi tulang rusuk si bunga.. Kerana itu lah si bunga amat bernilai dan sang kumbang hanya layak memerhati untuk memilih itupun jika memang sang kumbang ingin memetik si bunga sebagai penyeri di taman cinta Ilahi... Jika sama2 sang kumbang dan si bunga menjaga kesuciannya, pasti si bunga tidak akan layu sebelum berkembang dan hanya akan berkembang bila sang kumbang yang betul2 ingin memilikinya datang dengan cara yang terhormat dan waktu itulah si bunga berkembang dan kekal mekar mewangi untuk sang kumbang terpilih...

Jadi marilah kita sama2 lah kita menjadi seindah bunga di taman yg dimana jika bunga itu yg tegas menjaga dirinya dari noda, InsyaAllah pasti sekelilingnya turut Allah aturkn sbagai pelindung yang turut melindunginya sehingga bertemu dengan sang kumbang yg cukup menghargai si bunga dengan menghormati juga memagari si bunga dengan menundukkan pandangan, menghormati ketegasan si bunga, melindungi si bunga, menjauhi dari mengganggu si bunga..kerana si bunga pemalu dan kerana si bunga itu mungkin bukan miliknya..tetapi dia perlu tetap untuk menghormatinya agar terus menjadi seindah bunga ditaman yg terjaga rapi...
Salam penuh mengharap agar kita semua mempertahankn kesucian wanita. Wahai sahabat,adik-adik, teman-teman sekalian..andai dirimu atau ada insan disekelilingmu yg bernama wanita dan dia telah dinodai secara rela atau paksa, sampaikn padanya rahmat Allah sesungguhnya lebih luas dari kemurkaannya,kembali lah ke taman cinta Ilahi yg dipagari ketegasan dan dipasakkan dgn keimanan. Jadilah kau perindu cinta ilahi kerana Dia adalah cinta suci yg teragung..sungguh Allah maha pengampun,kita manusia yg selalunya suka menghukum..dan selalunya membelakangi Allah dalam setiap urusan..
Akhirul kalam, wassalamua'kum..w.b.t.


......Semoga memberi manfaat......


0 comments:

Solat itu senang!!

Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!


motivation quote

cnet review

Generating the true "Ukhuwwah"

love palestine banner

FREE PALESTINE