Aku Rindu

10/10/2010 09:05:00 PM Edit This 0 Comments »

(Photo from Bing.com) Aku Rindu...Ya Allah..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...masih lagi diberi ruang untuk bernafas di bumi pinjaman Allah ini.Aku rindu Ya Allah...


Rindu...
banyak tafsiran rindu
banyak ungkapan rindu
banyak jua luahan rindu

Rindu...
senang di ungkap
sukar dibuktikan
banyak yang merindu
banyak jua yang dirindu

Rindu...
sedang ramai yang merindu
aku jua merindui
banyak yang kurindui

Rindu...
rindu dengan iman
hati akan tenang dan pasrah
rindu dengan nafsu
hati akan gelisah dan meronta

Rindu...
aku rindukan kekasih agung..
aku rindukan tertegaknya agama Islam..
aku rindukan sahabat soleh solehah...
aku rindukan ummah yang bersatu..
aku rindukan generasi al-Quran..
aku rindukan taman syurga nan indah..
aku merindui peribadi seperti Rasulullah kekasih agung..

Rindu...
aku rindukan ayah..
aku sayang ibu...
aku juga rindukan kamu semua...
sahabat-sahabatku...
aku juga rindukan...
suasana yang damai...

Rindu...
semuanya kerana satu
kucari punca kerinduan itu
nun jauh tak tercapai..
luas erti rindu itu..
cuba selami erti rindu..
cuba teliti erti rindu..
cuba fahami erti rindu..
pasti kau temui satu keindahan..
Rasai ikatan rindu..
kenali permulaan rindu itu..
Rindu yang sebenarnya dari Allah...
Dia yang Maha pengasih lagi penyayang...
Mengizinkan hati kita untuk merindu...
Alangkah bahagia bagi yang menemui hakikat rindu itu...
Ya Allah...aku sedar akhirnya...apa pun yang kurindukan...
Sebenarnya.....Aku merinduimu....

Yang merinduimu Ya Allah... Semoga kekal merinduimu...
semoga dapat menyambung rindu itu terus pada setiap generasiku nanti...
semoga semua menjadi perindumu...Hingga ke syurga...

Aku rindu pd yg mendamaikn..(ALLAH)


SEmoGA BErmanFAaT..
Klang,Selangor,
11.10.2010

0 comments:

Solat itu senang!!

Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!


motivation quote

cnet review

Generating the true "Ukhuwwah"

love palestine banner

FREE PALESTINE