Mencintai Dalam Diam

6/15/2014 07:05:00 AM Edit This 0 Comments »
Dengan Nama Allah Yang Maha pengasih Lagi Maha Penyayang

SubhanAllah Alhamdulillah Allahu Akhbar....

Syukran Ya Rabbi..diberi kesempatan untuk diri ini bernafas di dunia pinjaman sementara ini. 25 tahun yang kau pinjamkan ini sudah terlalu banyak nikmat yang ku terima...tak terkira. Juga begitu banyak yang ku lalui..bermacam-macam pengalaman hidup yang mengajar aku untuk menjadi hamba yang lebih bersyukur. Terlalu lama rasanya jemari ini kaku dan idea juga semacam membeku..kalau rumah mseti dah bersawang-sawang dah. Namun Alhamdulillah..tiba2..hati tergerak untuk menulis sesuatu..Selamat membaca post saya yang tidak seberapa ini. :)

Kadang hati terdetik untuk mencinta..dan dicintai, sebelum ini saya pernah post berkaitan apa yang saya rasa...ya..rasa itu tak salah..cinta itu tidak salah, mencintai itu juga tidak salah..tetapi saya yang terlalu leka dengan perasaan yang baru pertama kali muncul dalam hati ni waktu itu..walau tidak diketahui oleh empunya diri yang saya sukai itu..namun saya sendiri yang "culture shock" dengan rasa yang timbul dihati..sampai saya rasa tak elok sungguh rasa ni..gelapkan hati saya..semua buat saya jadi tak kene..semuanya kelam-kabut..rasanya saya dah buat salah yang paling besar time tu..macam mane nak buat,asyik teringat je...

Padahal saya yang masih mentah waktu tu, tak tahu bahawa perasaan itu boleh dikawal..kerana kita ada Allah. Walau saya tau Allah ada, walau saya selalu berdoa...namun saya tak sedar saya tak cuba mengawal rasa tu dengan baik. Namun, Alhamdulillah waktu telah menjadi pengajar yang baik, semakin hari banyak yang saya belajar...dan satu video nasyid ni sungguh....buat saya tenang bila liriknya sangat membantu bagi kita yang Allah beri timbul rasa sayang dalam hati...Allah beri rasa tu untuk kita bersyukur lagi banyak...pada Allah dan lebih banyak berdoa, serta bergantung harap pada Allah. MasyaAllah...SubhanAllah Maha pengasihnya Allah...MahaPpenyayangnya Allah..setiap sesuatu itu terjadi bukan dengan sia-sia. Namun masa telah Allah kurniakan sebagai hadiah untuk kita belajar dan terus belajar memperbaiki diri dan mendekatkan lagi diri kita padaNYA. hebatkan Allah...jom tengok video ni..

MENCINTAI DALAM DIAM



Mohon maaf andai ade salah dan silap dalam penyampaian kerana diri ini tidak sempurna. Namun hati kecil ini berbicara untuk berbakti sekurang-kurangnya memberi input yang berguna kepada hati-hati yang lain yang mungkin akan sedikit terubah dengan pengisian ini atau lebih utamanya diri ini sendiri yang mungkin dilanda ujian yang akan terkesan sendiri dengan penulisan ini setidak-tidaknya..insyaAllah..marilah kita saling berpesan-pesan dengan perkara kebaikan. Moga sama-sama bermanfaat. Setidak-tidaknya apabila diri ini tidak lagi wujud di atas muka bumi Allah ini adalah sedikit sumbangan kepada agamaNYA yang akan terus bernafas di alam maya untuk tatapan dan pengisian rohani...moga dikira sebagai amal disisi tuhan hendaknya. Amin..Ya Rabbal A'lamin.

0 comments:

Solat itu senang!!

Anda Tak tahu solat?
Jangan malu Sila klik pada Gambar untuk melihat animasi solat yang ringkas beserta audio bacaan yang mudah difahami!


motivation quote

cnet review

Generating the true "Ukhuwwah"

love palestine banner

FREE PALESTINE